













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
В автомобілях, які мають двигуни внутрішнього згоряння, система охолодження повинна підтримувати оптимальну робочу температуру. Таким чином, небезпечно допускати перегріву, тим же часом, потрібно забезпечувати швидке прогрівання. Контроль за цими процесами покладено на датчики температури охолоджувальної рідини, купити які можна в магазині Avto100.
Датчик температури у більшості випадків контролює температуру саме охолоджувальної рідини. Найбільш поширений з них — це термістор з негативним температурним коефіцієнтом. Тобто, його принцип дії зводиться до зменшення опору під час зростання температури середовища.
Здебільшого хвостовик датчика занурено у канал, де циркулює антифриз. Залежно від конструкції двигуна, це може бути канал або в головці блоку циліндрів, в самому блоку циліндрів, або у впускному колекторі. Для більш точного контролю іноді застосовуються декілька датчиків у різних ділянках системи охолодження.
У більшості сучасних автомобілів первинний датчик температури встановлюється у безпосередній близькості до термостата — у головці блока, або у корпусі термостата. Це дає змогу електронному блоку управління двигуном (ЕБУ) відстежувати момент відкриття термоклапана термостата. Вторинний датчик температури встановлюється або у блоці циліндрів, або на радіаторі системи охолодження.
Деякі двигуни мають додатковий датчик, що вимірює температуру не антифризу, а металу головки блока циліндрів. Такі сенсори не мають контакту з рідиною, вимірюючи лише температуру тіла головки блока. Це може бути корисним під час падіння рівня антифриза, або повної втрати рідини, та запобігти критичному перегріву мотора.
Практично всі температурні сенсори працюють за єдиним алгоритмом у парі з електронним блоком керування двигуном:
Ці дані обробляються електронним блоком керування, після чого надсилаються відповідні імпульси на реле увімкнення вентилятора радіатора та на показник температури двигуна на панелі приладів, а за необхідністю — на аварійну лампу перегріву на щитку.
У разі, коли сигнал з датчиків температури двигуна відсутній, або виходить за рамки номінального, ЕБУ також вмикає піктограму Check Engine та прописує у пам'яті коди несправностей. Ці коди згодом можна простежити за допомогою діагностичного сканера.
У штатних умовах експлуатації датчик температури виходить з ладу вкрай рідко. Зазвичай його ресурс складає до 200-250 тисяч км пробігу за умов вчасного обслуговування та догляду за системою охолодження.
Про необхідність заміни датчиків температури, або пошуку інших проблем, дотичних до роботи датчиків, можуть свідчити наступні симптоми:
Важливо не забувати, що у багатьох випадках, коли датчик температури не працює, винен не сам елемент, а роз'єми та стан дротів. Наприклад, якщо на конектор потрапила олива або антифриз, контакт датчика з ЕБУ може бути втрачено. Система самодіагностики зафіксує це як несправність ланцюга, або самого датчика.
Також доволі частими випадками появи хибного сигналу до ЕБУ стає перетирання джгута проводів через вібрацію або через вплив високої температури. Навіть у такому разі є цілком ймовірною поява кодів помилок, пов'язаних з датчиками температури двигуна (Р0117 та Р0118).
Якщо не вдається виправити помилки у роботі сенсорів очищенням контактів та перевіркою електричних ланцюгів, доведеться купити датчик температури двигуна. У магазині Avto100 на сторінках каталогу розміщені пропозиції щодо купівлі оригінальних запчастин, або їх замінників від сторонніх компаній.
Перед тим як вибрати та купити датчик температури охолоджувальної рідини повністю сумісний з двигуном, потрібно виконати одну з простих дій:
Також можна звернутись за допомогою до менеджера магазина телефоном, або використати форму зворотного зв'язку на цій сторінці.