













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Рекомендації по заміні
Ознаки несправностей
Блокування трансмісії на одному ходу, зниження потужності двигуна, смикання авто на ходу
Періодичність заміни
При несправності
Сучасні інжекторні двигуни працюють під контролем електронної системи керування. Яка своєю чергою покладається на дані, що отримує від чисельних датчиків.
Сенсори положення колінвала та розподільчого вала надають ключову інформацію електронному блоку управління двигуном (ЕБУ). Коли міняти, як перевірити та як підібрати датчики, знають фахівці магазина Avto100.
Обидва датчики працюють синхронно у парі, аби забезпечити оптимальну потужність, ефективність та економічну роботу двигуна. На старих карбюраторних двигунах проблему синхронізації розв'язував розподільник (трамблер). Він був механічно пов'язаний з колінвалом та розподіляв іскру між циліндрами.
На двигунах з інжектором виникла потреба в альтернативних засобах контролю за наступними параметрами:
Сьогодні всі ці процеси контролюють датчики колінвала та/або розподілвала. Вони генерують серію високовольтних та низьковольтних імпульсів, що дають змогу ЕБУ визначити швидкість обертання вала та його положення у реальному часі.
Ці датчики мають величезну перевагу перед механічними системами контролю — вони автоматично усувають коливання кута випередження запалювання, що спричинялось завдяки зношуванню механічних елементів. А крім того, завдяки датчикам колінвала та розподілвала тепер відпала необхідність у регулюванні кута випередження запалювання.
Електронний блок керування двигуном використовує сигнали датчиків для корекції фаз запалювання та впорскування палива. До того ж за допомогою датчика колінвала можна відстежувати коливання частоти обертання, що зазвичай спричинено пропусками запалювання. Якщо ці коливання виходять за рамки номінальних, ЕБУ фіксує діагностичний код несправності (DTC) та сигналізує про це появою позначки Check Engine на панелі приладів.
Місця розташування датчиків залежать від конкретної конструкції двигуна автомобіля та навіть від року його випуску. Проте у більшості випадків розташування пристроїв наступне:
Принцип роботи датчиків базується на їх конструкції, яка може бути декількох типів.
Конкретне конструктивне рішення, яке застосовано до датчиків різних моделей автомобілів, може дещо відрізнятись, проте принцип дії залишатиметься незмінним. Отже, датчики положення колінвала та розподілвала відрізняють за декількома типами.
Таким чином, незалежно від конструкції та принципу роботи датчика колінвала (розподілвала), ЕБУ отримує синхронізаційний сигнал для керування системою запалювання та системою подачі палива.
Симптомів виходу з ладу датчиків положення валів є декілька, але вони здебільшого збігаються з ознаками несправності інших систем та запчастин:
Достовірну інформацію про стан ДПКВ та ДПРВ може дати лише діагностика з використанням спеціального обладнання. Проте варто час від часу перевіряти стан контактів під'єднання датчиків, цілісність корпусів, дбати про чистоту та сухість робочих поверхонь та не допускати потрапляння на датчики оливи, антифризу та пального.
Перш за все потрібно встановити сумісність нового датчика з типом та конфігурацією двигуна, з параметрами ЕБУ та з місцем встановлення запчастини. Зробити це досить просто — знайти та купити датчик колінвала або розподілвала в магазині запчастин Avto100 можна як за каталоговим номером датчика, так і за VIN-кодом автомобіля.
У наявності в каталозі як оригінальні датчики, ціна яких зазвичай дещо вища, так і сумісні запчастини від сторонніх виробників для вторинного ринку. У рази виникнення питань, фахівці магазину Avto100 нададуть консультації онлайн або за телефоном.