













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Виникнення детонаційних процесів у двигуні є вкрай небезпечним явищем. Детонація здатна не просто зруйнувати основні елементи двигуна внутрішнього згоряння, але і є небезпечною як для водія, так і для інших учасників руху. Запобігти або попередити цей процес може датчик детонації, купити який можна у магазині запчастин Avto100.
Загалом детонацією називають неконтрольовані спалахи у камері згоряння. Такі вибухи призводять до неконтрольованого зростання кількості обертів та значного перевищення навантаження на запчастини кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів, підвищення тиску на стінки камери згоряння (гільзи блоку циліндрів, днище поршня, головка блоку тощо).
Детонація може виникати внаслідок цілої низки причин:
Незалежно від причини виникнення, детонація ідентифікується як серія вибухів у циліндрах, або одному з циліндрів. Процес може прослуховуватись та проявлятись як серія постукувань різної інтенсивності залежно від навантаження та кількості обертів двигуна, а також інших аспектів.
Для того, аби детонація на початковій стадії не призвела до лавиноподібного невпинного процесу, найпростіший спосіб — прослідкувати появу неконтрольованих вибухів заздалегідь. Саме для цього потрібен датчик детонації.
Сенсор вимірює частоту та силу внутрішніх вибухів у камерах згоряння, перетворюючи їх в електричний імпульс. Вібрації двигуна, перетворені на електричний сигнал, подаються на електронний блок керування, а вже ЕБУ своїми засобами намагається протидіяти детонації. Наприклад, відрегулювати пропорції пального та повітря, або змінити кут випередження запалювання.
Зазвичай датчик детонації розташовують на лицевій стороні блоку циліндрів між другим та третім циліндрами. Деякі моделі чотирициліндрових двигунів можуть бути оснащені чотирма датчиками, по одному на кожен циліндр.
Це дозволяє точніше та швидше виявити проблему детонації. V-подібні шестициліндрові мотори, як правило, мають по два датчики детонації, по одному на кожен з блоків.
Базові параметри для більшості датчиків детонації наступні:
Вихід датчика детонації з ладу зазвичай супроводжується наступними помітними симптомами:
Датчики детонації поділяються на декілька типів залежно від конструкції та методів виявлення проблеми:
Ці два типи датчиків відносять до п'єзоелектричних приладів. Проте на деяких двигунах використовують датчики детонації, принцип дії яких засновано на магнітострикційному ефекті. Принцип роботи полягає у тому, що вібрації двигуна (механічні коливання) викликають зміни магнітного поля датчика, а це призводить до генерації електричного імпульсу. Цей сигнал так само подається на ЕБУ.
Якісні та доступні датчики детонації до будь-якого двигуна можна вибрати та купити у магазині автозапчастин Avto100. Каталог запропонує як оригінальні датчики, які постачаються на конвеєр, так і запчастини для вторинного ринку. Ціна на датчик детонації залежить від моделі двигуна та виробника компонентів.
Якщо детонаційні процеси у двигуні мають непостійний характер, скоріше за все це реакція двигуна на неякісне пальне. Датчик детонації фіксуватиме паразитні вибухи, якщо октанове число залитого бензину не відповідає вимогам двигуна. Перевірити це у домашніх умовах неможливо, тому краще заправити заздалегідь якісне пальне, зливши з бака старий бензин.
Перш за все про несправність у системі контролю та управління двигуна розкаже контрольна лампа Check Engine. Але без додаткового діагностичного обладнання несправність визначити неможливо. Навіть найпростіший автосканер визначить код помилки — якщо помилку позначено кодами P0327 або P0328, рівень сигналу з датчика детонації або дуже низький, або зависокий.
Теоретично в корпусі датчика детонації немає елементів, які можуть пошкодитись самі собою. Однак п'єзоелектрична пластина, яка фіксує детонацію, під'єднана до блоку керування двигуном через паралельний додатковий опір. Саме цей опір періодично тестується системою та може бути пошкоджений корозією. Якщо його замінити, скоріше за все, датчик запрацює. Проте ціна нового датчика детонації навряд чи стимулюватиме тривалий та клопіткий ремонт.