













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Рекомендації по заміні
Ознаки несправностей
Втрата потужності двигуна, підвищений витрата масла (чорний вихлоп, сизий дим, протікання масла через ущільнювачі), збільшення витрати палива
Періодичність заміни
При несправності
Деталі на які звернути увагу при заміні
Прокладка ГБЦ, Прокладка впускного/випускного колектора, Комплект прокладок, Прокладка ГБЦ, Поршень,
Під час передачі теплової енергії вибуху у результаті згоряння паливоповітряної суміші у камері згоряння, більшість навантаження бере на себе поршень. Саме він через шатуни передає енергію на колінвал, який перетворює зворотно-поступовий рух на обертовий. Але якби не поршневі кільця, купити які можна в магазині Avto100, ККД двигуна знизився б в рази.
Зважаючи на низку обставин, поршень циліндра є порівняно масивною запчастиною з великою площею тертя об стінки гільзи блока циліндрів. Зменшити коефіцієнт тертя суттєво не вдавалось аж до 1854 року, поки інженер Рамсботтом не продемонстрував паровий двигун з поршневими кільцями. Згодом цей винахід опинився й у двигунах внутрішнього згоряння.
Суть використання поршневих кілець полягає у тому, що під час нагрівання поршні та гільзи циліндра значно розширюються. Тому зберігати щільність та стабільний коефіцієнт тертя в умовах перепадів температур вкрай складно. Навіть при ефективній системі охолодження існує загроза заклинювання поршня та виходу двигуна з ладу.
За допомогою поршневих кілець вдалося мінімізувати контакт між поршнем та циліндром, а також значно покращити щільність циліндро-поршневої пари. Загалом поршневі кільця виконують наступні функції:
У більшості випадків на двотактних двигунах встановлюється по два поршневих кільця, а на поршні чотиритактних моторів може бути встановлено три та більше кілець. Кожне з них виконує свої функції.
У каталозі магазина Avto100 можна купити поршневі кільця двох основних типів — компресійні та маслознімні. Вони не є взаємозамінними, але працюють у комплексі та розв'язують різні задачі.
До їх задач входить підтримка герметичності камери згоряння під час роботи двигуна незалежно від температури та навантаження. Зазвичай використовується від двох до трьох компресійних кілець з різною геометрією перетину та з різних матеріалів.
Вимоги до компресійних кілець дуже серйозні — їм потрібно забезпечувати максимальне ущільнювання циліндрів, одночасно мінімізуючи коефіцієнт тертя. На сучасних автомобілях використовують компресійні кільця товщиною від 0,6 мм. Тонкі кільця працюватимуть у тому випадку, коли внутрішня поверхня гільзи відшліфована ідеально та має точну циліндричну форму. Також на ефективність роботи компресійних кілець впливає якість моторної оливи.
Компресійні кільця мають так званий замок, розрив, завдяки якому спрощується монтаж та компенсується теплове розширення під час нагрівання. Для збереження герметичності кільця встановлюють під певним кутом, коли замки кілець спрямовано в різні боки.
Крім того, компресійні кільця мають невеликий зазор між торцевою площиною та канавкою поршня, в яку вони встановлюються. Це дозволяє кільцям переміщуватись відносно поршня та скручуватись у невеликих межах залежно від напрямку руху поршня та такту.
Базова функція маслознімних кілець — видаляти зі стінок циліндрів зайву оливу та запобігати її попаданню у камеру згоряння. Кільця цього типу встановлюються під компресійними, вони першими зустрічаються з оливою, яка потрапляє на стінки гільзи з картера.
Зайву оливу необхідно збирати зі стінок циліндра та відправляти назад у картер. Якщо цього не робити, якась частина мастила потраплятиме до камери згоряння, що викличе високу витрату оливи, порушення пропорції паливоповітряної суміші та падіння потужності.
Маслознімні кільця бувають трьох типів:
Верхнє компресійне кільце зазвичай виконують з ковкого чавуну з молібденовим покриттям. Молібден дозволяє витримувати високу температуру та утримувати певну кількість оливи через пористу поверхню.
Передові виробники, такі як KOLBENSCHMIDT, MAHLE, GOETZE, постачають комплекти поршневих кілець фактично для всіх популярних двигунів. Запчастини цих та інших виробників широко представлені у магазині Avto100, а купити поршневі кільця недорого можна як за VIN-кодом автомобіля, так і за каталоговим номером. Також можна використати систему пошуку за роком випуску, маркою та моделлю і типом двигуна.
Ознаки зношення поршневих кілець легко побачити за декількома ознаками. Зношені компресійні кільця викликають зниження компресії в циліндрах, що супроводжується значним падінням потужності та поганим запуском. Маслознімні кільця з сильним рівнем зношення пропускатимуть оливу у камеру згоряння, що викличе велику витрату масла та димний вихлоп
Ресурс поршневих кілець залежить від багатьох чинників — якість кілець, відповідність технічної специфікації моторної оливи моделі двигуна, рівень зношення поршнів, гільз, рівень зношення моторної оливи тощо. Зазвичай поршневі кільця міняють під час капітального ремонту мотора, а середній термін служби якісних кілець може перевищувати 200-250 тисяч км у нормальних умовах.
Для кожної моделі двигуна існують декілька розмірів кілець — номінальні та декілька ремонтних. Номінальні розміри відповідають діаметру нової гільзи циліндра, а ремонтні підбираються з урахуванням діаметра після шліфування. Процес шліфування необхідний для ліквідації еліпсності поверхні гільзи та механічних пошкоджень: рисок, подряпин та локального зношення.