













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Рекомендації по заміні
Ознаки несправностей
Плаваючі холості оберти, порушення плавності ходу, утруднений запуск двигуна, збільшення витрати палива
Періодичність заміни
При несправності
Деталі на які звернути увагу при заміні
Фільтр повітряний,
Незалежно від конструкції системи живлення бензинового двигуна, надважливу роль має співвідношення палива та повітря у камері згоряння. У старих двигунах цю пропорцію регулював карбюратор. Електронне керування сучасними моторами передбачає використання низки датчиків для отримання даних. Один з них — датчик витрати повітря, купити який можна в магазині запчастин Avto100.
Датчик масової витрати повітря (MAF-sensor) встановлюється у повітропроводі між повітряним фільтром та дросельною заслінкою, ближче до корпуса фільтра, або впускним колектором. Основна задача ДМРВ — максимально точно обчислити кількість повітря, яке потрапляє у корпус дроселя.
Отримана інформація у вигляді електричних імпульсів надсилається до блоку керування двигуном, який миттєво обчислює потрібну кількість пального для оптимальної роботи двигуна у реальному часі.
Електронний блок управління (ЕБУ) враховує цілу низку показників — кількість обертів, навантаження, температуру двигуна, положення дросельної заслінки, температуру та кількість повітря та кількість палива. Маючи ці показники, блок забезпечує ефективну та економну роботу двигуна у будь-яких умовах.
Датчик масової витрати повітря складається з корпусу, який вмонтовано у приймальний повітропровід, та двох резисторів:
Другий резистор охолоджується залежно від кількості та температури повітря та змінює опір у певних межах. Але для того, аби врівноважити постійну різницю температур між двома резисторами, на резистор швидкості подається струм, який динамічно регулюється електронним блоком управління.
Саме цей балансувальний струм використовується як вимірювальна величина для обчислення електронікою маси повітря, що потрапляє на впуск. Отримавши цей параметр, ЕБУ обчислює відповідну кількість палива, яке миттєво подає через форсунки у камери згоряння. Тобто, мета застосування двох опорів у розходомірі полягає у тому, аби підтримувати оптимальне співвідношення бензину та повітря під час згоряння.
Варто зауважити, що в автомобілях з автоматичною коробкою передач з електронним керуванням датчик масової витрати повітря допомагає обчислити точки перемикання передач. У разі виходу MAF-sensor з ладу АКПП також не буде працювати коректно, або працювати в аварійному режимі.
Робочий елемент ДМРВ дуже чутливий до забруднення та вологи, а тим більше до механічних пошкоджень. Наприклад, надмірна волога, що попала на повітряний фільтр під час миття, може призвести до тимчасового або безповоротного виходу з ладу датчика масової витрати повітря.
Основні ознаки несправності MAF-сенсора:
Під час сканування за допомогою діагностичного обладнання сканер видасть одну, або декілька з таких помилок — Р0100, Р0101, Р0102, Р0103 або Р0104. Всі вони свідчитимуть про проблеми з ланцюгом датчика витрати повітря. Також варто звернути увагу на помилки Р0171 або Р0174, які також вказують на несправність або забруднення чутливих елементів розходоміра.
На жаль, підручними засобами перевірити роботоздатність датчика витрати повітря навряд чи вийде. Фактично єдиний точний спосіб перевірки — сканер. При підключенні сканера діагности перевіряють сигнали з датчика MAF на різних обертах та порівнюють їх з номінальними.
Аби впевнитись у тому, що з ладу вийшов саме датчик масової витрати повітря, можна замінити його на гарантовано робочу запчастину та перевірити роботу двигуна таким чином.
Купити новий датчик витрати повітря онлайн з гарантією в оригіналі, або ж якісний його замінник, можна в інтернет-магазині автозапчастин Avto100. Для цього достатньо використати один з доступних методів:
Менеджер швидко оформить доставку по всій території України, а оплату можна здійснити будь-яким зручним для покупця способом.
Витратомір встановлюється безпосередньо у впускному повітропроводі між повітряним фільтром та дросельною заслінкою. Таке місце встановлення ДМРВ пояснюється тим, що датчик дуже чутливий до забруднення та налаштований на точний вимір повітря, що споживає двигун. Зазвичай датчик має сітчастий фільтр, який запобігає завихренню потоку повітря та сприяє рівномірному його розподілу чутливим елементом.
Ресурс датчика повітря залежить від багатьох чинників, але зазвичай термін служби становить не менше ніж 140-180 тисяч км. Першочергово на термін служби датчика впливає стан повітряного фільтра, який потрібно змінювати згідно з регламентом обслуговування. Також чутливий елемент датчика (нагрівальний елемент з напиленням) може вийти з ладу під час контакту з агресивними картерними газами.
Оптимальним рішенням у разі виходу датчика з ладу буде заміна його новим. Проте ціна ДМРВ досить висока, тому багато власників авто намагаються продовжити термін служби очищенням чутливого елементу. Такий спосіб може незначно подовжити термін служби датчика, але гарантувати коректну роботу елемента ніхто не може. Здебільшого ДМВП очищують спреями на кшталт карбклінерів або спеціальних рідин для очищення повітроміра.