













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
У будь-якому чотиритактному двигуні система синхронізації фаз газорозподілу має неабияке значення. Для того, аби мотор автомобіля працював коректно, необхідно синхронізувати обертання колінчастого вала з роботою розподілвала. Тим самим вдається вчасно подати у камеру згоряння суміш повітря та пального, а також вивести відпрацьовані гази у повному обсязі. Для цього встановлено комплект ГРМ, купити який можна у магазині Avto100.
Впускний та випускний клапани відповідають з постачання паливоповітряної суміші у камеру згоряння та повний відвід вихлопних газів, продування камери. Ці процеси повинні відбуватися строго регламентовано, а кути обертання розподілвала та поступальний рух поршнів двигуна мають бути чітко злагодженими.
Саме для цього розподілвал та колінвал повинні працювати синхронізовано, а кути їх обертання узгодженими до кожного градуса. Існує декілька систем приводу ГРМ, тобто, приводу розподілвалів:
Шестеренчастий привід вважається більш надійним та точним, проте дорогим, шумним та важким. Хоча новітні розробки інженерів, зокрема VAG, завдяки новим матеріалам та сучасним технологіям потрохи повертають шестеренчастий привід ГРМ до життя.
Ланцюговий привід ГРМ набагато легший за шестеренчастий, досить надійний, але потребує періодичної заміни ланцюга та зубчастих шківів валів, а також періодичного підтягування та систематичного контролю зношування ланцюга та його натягу.
Ремінний привід розподілвала найдешевший, найпростіший та найтихіший з усіх, зазначених вище. Сучасні ремені ГРМ, попри низьку собівартість, мають досить тривалий термін експлуатації у межах 80-120 тисяч км пробігу. Заміна ременя ГРМ також не відрізняється складністю. Проте раптове пошкодження чи розтягування привідного ременя призводить до серйозних наслідків для двигуна.
Теоретично під час планового обслуговування можна просто замінити ремінь ГРМ або ланцюг, аби зекономити на витратних запчастинах приводу. Але у системі синхронізації приводу розподілвала всі елементи взаємопов'язані — зношена одна запчастина призводить до швидкого виходу з ладу нової деталі.
Тому заміна тільки ременя ГРМ не вважається повноцінним ремонтом приводу. Всі елементи системи необхідно замінювати одночасно, а склад комплекту для кожного двигуна свій. Хоча більшість сучасних масових моторів мають ідентичні комплекти приблизно такого складу:
Для кожного двигуна параметри ременя індивідуальні — довжина, ширина та кількість зубців, а також крок між зубцями та їх висота. Матеріал ременя з часом втрачає еластичність, з'являється крихкість, тріщини та розшарування. Втрата властивостей відбувається внаслідок впливу високих навантажень, температури, випаровувань та потрапляння на поверхню хімічно активних рідин та мастил.
Якщо ремінь ГРМ натягнутий недостатньо, є вірогідність проковзування зубців, що тягне за собою неконтрольований зсув фаз газорозподілу. Це може призвести до перебоїв у роботі мотора або у найгіршому випадку — до руйнування поршнів та клапанів внаслідок зіткнення. Надто сильний натяг ременя ГРМ може викликати передчасне зношування підшипників роликів та швидкий вихід з ладу самого ременя.
Купити комплекти ГРМ від провідних світових виробників INA, GATES, SKF або CONTITECH можна в інтернет-магазині Avto100. Пошук потрібного комплекту допоможе здійснити зручний ергономічний каталог. Аби знайти необхідні запчастини, що повністю сумісні з двигуном, потрібно ввести VIN-код у відповідне поле пошуку, або купити ролики, ремінь ГРМ, натягувач та помпу за роком випуску авто, моделлю та типом двигуна.
Теоретично це можливо. Але зношення торкається усіх без винятку елементів. Тому заощадження на комплекті може вилитись у додаткові витрати часу та грошей на непланову заміну роликів, натягувача чи помпи, якщо не у дорогий ремонт всього двигуна.
Основні ознаки зношення запчастин приводу розподілвала полягають у руйнуванні поверхні ременя, слабкому натягуванні, появі тріщин та розшарувань. Також незвичний шум від зношених роликів свідчитиме про необхідність як мінімум перевірки стану системи. Небезпечний симптом — поява масляних слідів у зоні роботи ременя ГРМ, особливо біля шестерні колінвала та шківів розподілвала, а також сліди витоку антифриза у місці кріплення помпи.
Деякі водії чинять саме так. Окремо купляють ремінь ГРМ, окремо ролики, окремо помпу. Зазвичай це пояснюють якістю запчастин та різним терміном служби. Проте нагальної необхідності купляти окремі запчастини немає, тому що у перевірених виробників якість комплектів ГРМ у магазині Avto100 повністю відповідає світовим стандартам.