Корзина
Меню
imgimg
Поиск
VIN
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Комплект ГРМ

filter
Фільтр
Виробник

Як правильно підібрати комплект ГРМ?

У будь-якому чотиритактному двигуні система синхронізації фаз газорозподілу має неабияке значення. Для того, аби мотор автомобіля працював коректно, необхідно синхронізувати обертання колінчастого вала з роботою розподілвала. Тим самим вдається вчасно подати у камеру згоряння суміш повітря та пального, а також вивести відпрацьовані гази у повному обсязі. Для цього встановлено комплект ГРМ, купити який можна у магазині Avto100.

Значення комплекту ГРМ, принцип роботи

Впускний та випускний клапани відповідають з постачання паливоповітряної суміші у камеру згоряння та повний відвід вихлопних газів, продування камери. Ці процеси повинні відбуватися строго регламентовано, а кути обертання розподілвала та поступальний рух поршнів двигуна мають бути чітко злагодженими.

Саме для цього розподілвал та колінвал повинні працювати синхронізовано, а кути їх обертання узгодженими до кожного градуса. Існує декілька систем приводу ГРМ, тобто, приводу розподілвалів:

  • шестеренчастий привід розподілвала;
  • ланцюговий привід;
  • ремінний привід ГРМ.

Шестеренчастий привід вважається більш надійним та точним, проте дорогим, шумним та важким. Хоча новітні розробки інженерів, зокрема VAG, завдяки новим матеріалам та сучасним технологіям потрохи повертають шестеренчастий привід ГРМ до життя.

Ланцюговий привід ГРМ набагато легший за шестеренчастий, досить надійний, але потребує періодичної заміни ланцюга та зубчастих шківів валів, а також періодичного підтягування та систематичного контролю зношування ланцюга та його натягу. 

Ремінний привід розподілвала найдешевший, найпростіший та найтихіший з усіх, зазначених вище. Сучасні ремені ГРМ, попри низьку собівартість, мають досить тривалий термін експлуатації у межах 80-120 тисяч км пробігу. Заміна ременя ГРМ також не відрізняється складністю. Проте раптове пошкодження чи розтягування привідного ременя призводить до серйозних наслідків для двигуна.

Що входить у комплект ГРМ?

Теоретично під час планового обслуговування можна просто замінити ремінь ГРМ або ланцюг, аби зекономити на витратних запчастинах приводу. Але у системі синхронізації приводу розподілвала всі елементи взаємопов'язані — зношена одна запчастина призводить до швидкого виходу з ладу нової деталі.

Тому заміна тільки ременя ГРМ не вважається повноцінним ремонтом приводу. Всі елементи системи необхідно замінювати одночасно, а склад комплекту для кожного двигуна свій. Хоча більшість сучасних масових моторів мають ідентичні комплекти приблизно такого складу:

  1. Ремінь ГРМ. Основний компонент комплекту. Це зубчастий ремінь пошарової структури, де шари еластомерів змінюються з армувальними шарами. Арматура може бути виконана з синтетичної нитки або інших міцних еластичних матеріалів.

Для кожного двигуна параметри ременя індивідуальні — довжина, ширина та кількість зубців, а також крок між зубцями та їх висота. Матеріал ременя з часом втрачає еластичність, з'являється крихкість, тріщини та розшарування. Втрата властивостей відбувається внаслідок впливу високих навантажень, температури, випаровувань та потрапляння на поверхню хімічно активних рідин та мастил.

  1. Натягувач ременя, натяжний ролик. Натяжний механізм зазвичай регулюється лише під час встановлення нового ременя. Решту часу натяг контролюється автоматично пропорційно зі зношенням ременя та його витягуванням. Проте перевірка натягування — обов'язкова процедура під час обслуговування.

Якщо ремінь ГРМ натягнутий недостатньо, є вірогідність проковзування зубців, що тягне за собою неконтрольований зсув фаз газорозподілу. Це може призвести до перебоїв у роботі мотора або у найгіршому випадку — до руйнування поршнів та клапанів внаслідок зіткнення. Надто сильний натяг ременя ГРМ може викликати передчасне зношування підшипників роликів та швидкий вихід з ладу самого ременя.

  1. Обвідний ролик. Не впливає на натягування ременя, проте спрямовує його рух у потрібному напрямку. Стан напрямного ролика також вкрай важливий, оскільки люфт у підшипнику ролика може спричинити зсув ременя з зубців шестерень та пошкодження двигуна. Окрім того, зношені ролики викликають високий рівень шуму під час роботи, тому їх потрібно міняти разом з ременем.
  2. Водяна помпа. Входить не в усі комплекти ГРМ, проте її заміна разом з ременем також рекомендована. У випадках, якщо водяний насос протікає, або шумить під час роботи, заміна обов'язкова. Також варто звертати увагу на люфт вала помпи. Навіть невеликий люфт або зношення зубців шківа помпи призводить до скидання ременя ГРМ під час руху.
  3. Привідні зубчасті шківи. Шківи колінвала та розподілвала також зношуються. Проте заміні не підлягають під час кожної зміни ременя ГРМ. Стан зубців та посадкового отвору оцінюється після 200-250 тисяч км пробігу, за потреби шківи замінюють.

Де купити комплект ГРМ в Україні?

Купити комплекти ГРМ від провідних світових виробників INA, GATES, SKF або CONTITECH можна в інтернет-магазині Avto100. Пошук потрібного комплекту допоможе здійснити зручний ергономічний каталог. Аби знайти необхідні запчастини, що повністю сумісні з двигуном, потрібно ввести VIN-код у відповідне поле пошуку, або купити ролики, ремінь ГРМ, натягувач та помпу за роком випуску авто, моделлю та типом двигуна.

Питання та відповіді

Чи можна замінити тільки ремінь ГРМ без комплекту?

Теоретично це можливо. Але зношення торкається усіх без винятку елементів. Тому заощадження на комплекті може вилитись у додаткові витрати часу та грошей на непланову заміну роликів, натягувача чи помпи, якщо не у дорогий ремонт всього двигуна.

Які ознаки зношення комплекту ГРМ?

Основні ознаки зношення запчастин приводу розподілвала полягають у руйнуванні поверхні ременя, слабкому натягуванні, появі тріщин та розшарувань. Також незвичний шум від зношених роликів свідчитиме про необхідність як мінімум перевірки стану системи. Небезпечний симптом — поява масляних слідів у зоні роботи ременя ГРМ, особливо біля шестерні колінвала та шківів розподілвала, а також сліди витоку антифриза у місці кріплення помпи.

Чи можна підібрати комплект ГРМ самостійно від різних виробників?

Деякі водії чинять саме так. Окремо купляють ремінь ГРМ, окремо ролики, окремо помпу. Зазвичай це пояснюють якістю запчастин та різним терміном служби. Проте нагальної необхідності купляти окремі запчастини немає, тому що у перевірених виробників якість комплектів ГРМ у магазині Avto100 повністю відповідає світовим стандартам.