













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Розподільчий вал повинен точно коригувати процес відкриття та закриття впускних та випускних клапанів. Це не єдина його функція, адже якщо купити розподілвал зі зміненими характеристиками, цілком можливо змістити поріг максимального крутного моменту, підвищити потужність двигуна та вплинути на витрату пального і навіть на звук вихлопу.
Запчастина являє собою цільний вал, який розташований горизонтально зазвичай у головці блоку циліндрів. На старіших двигунах з нижнім розташуванням розподілвала його монтували у блоці циліндрів. Вал має ексцентричні кулачки, які повинні тиснути на клапани, забезпечуючи їх відкриття. Тобто, розподілвал перетворює обертовий рух на зворотньо-поступальний рух клапанів.
У більшості випадків розподільний вал складається з таких базових елементів:
Отже, розподілвал двигуна має на меті відкривати та закривати впускні та випускні клапани чітко та вчасно згідно з зазначеними фазами газорозподілу.
Для чотиритактного двигуна вкрай важливо, аби час відкриття та закриття клапанів був синхронізований з рухом поршнів у циліндрі. Так, на такті впуску випускний клапан повинен бути щільно закритим, а впускний повністю відкритим. На такті стиснення обидва клапани закриті та забезпечують повну герметичність камери згоряння.
Робочий такт також вимагає повного закриття клапанів, а от на такті випуску відпрацьовані гази мають вільно вийти під тиском поршня у випускний колектор. Для цього випускний клапан повинен відкритись, а впускний все ще має бути щільно закритим, аби не допустити прорив газів у впускний тракт.
Цим і пояснюється встановлення певних кутів ексцентрикових кулачків вала. Якщо фази газорозподілу будуть збиті хоч на декілька градусів, ГРМ не зможе виконувати свої функції, а двигун не працюватиме взагалі, або працюватиме некоректно.
Циклічний обертальний рух розподілвала здійснюється за допомогою колінвала та строго синхронно з ним. За це відповідають привідні ланцюги ГРМ, ремені ГРМ, або шестерні. На сучасних моторах все частіше використовують систему зміни фаз газорозподілу (VVT або iVVT). Система динамічно регулює кути фаз газорозподілу та встановлюється на привідних шестернях впускного або випускного розподільного вала.
Залежно від конструкції двигуна розподілвал може мати деякі конструктивні особливості:
З наведеного вище зрозуміло, що кожний окремий двигун та його модифікація потребує індивідуально спроєктованого розподілвала. Це пояснюється тим, що кожному мотору потрібні особливі кути розташування кулачків розподілвала, а також матеріали, відповідні до умов експлуатації двигуна.
Існують вали зі зміщеними фазами для форсованих або дефорсованих двигунів, де фази відкориговані для розв'язання певних задач. Наприклад, змінення обертів для отримання максимального крутного моменту, підвищення потужності, або досягнення максимальної економії пального та зменшення шкідливих викидів.
Купити розподілвал у магазині Avto100 простіше за VIN-кодом автомобіля, проте система пошуку сайту інтернет-магазина дозволяє підібрати вал за типом двигуна, виробником. Наприклад, більшість користувачів схиляються до купівлі валів компаній PARTS-MALL, INA або FRECCIA.
Зазвичай в умовах штатної експлуатації розподілвал не потребує заміни до капітального ремонту двигуна. Досвід показує, що якісний розподілвал може прослужити до 350-400 тисяч км пробігу.
Перш за все — це механічні пошкодження або передчасне критичне зношення кулачків або підшипників вала. Про наявність пошкоджень свідчитимуть сторонні шуми при роботі мотора, а також хлопки, втрата потужності, висока витрата пального та перегрів двигуна через збиті фази газорозподілу.
Оскільки вал працює у режимі високих навантажень, температур та тиску, серед металів віддають перевагу легованим сталям типу EN40B, яка здатна витримувати температуру до 1200 градусів, крім того, використовують азотування сталі та локальне загартовування індукційним нагріванням.