Корзина
Меню
imgimg
Поиск
VIN
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Масляний фільтр

filter
Фільтр
Виробник
Місце встановлення

Рекомендації по заміні

Ознаки несправностей
немає

Періодичність заміни
10 тис. Км.

Деталі на які звернути увагу при заміні
Масло моторне, Фільтр паливний, Фільтр салону, Фільтр повітряний,

Масляний фільтр двигуна: чому важливо міняти?

Основою безпечної та тривалої роботи двигуна внутрішнього згоряння є ефективна система змащення. Оскільки вона працює по замкненому циклу, здавалося б, моторна олива не потребує додаткового очищення. Насправді масло у двигуні завдяки своїм очищувальним властивостям повинно вимивати зі стінок системи змащення лакові відкладення, продукти зношення та пил. Все зайве повинен накопичувати масляний фільтр, купити який можна у магазині Avto100.

Конструкція масляного фільтра

Класичний масляний фільтр складається з нероз'ємного корпуса, в який поміщені всі основні його елементи. У цьому випадку фільтр замінюють у зборі. Проте деякі двигуни BMW, Mercedes, Ford тощо мають розбірну конструкцію, де потрібно періодично міняти лише фільтрувальний елемент та ущільнювачі. З найбільш популярних у магазині Avto100 — фільтри масла MANN-FILTER, WIX FILTERS, HENGST FILTER.

  1. Фільтрувальний елемент

Основа масляного фільтра будь-якої конструкції — фільтрувальний елемент, який являє собою гофрований фільтрувальний папір або волокно, шо намотане на металевий сердечник та закріплене зверху та знизу кришками, аби запобігти деформації матеріалу під тиском.

  1. Корпус

Корпус фільтра має вхідні та вихідні отвори. Зазвичай вихідний отвір має внутрішню різьбу для фіксації на блоці циліндрів двигуна. Вхідні отвори розташовані радіально у нижній частині корпуса, який через ущільнювальну прокладку міцно притискається до опорної площини. Тим самим вхідний потік масла у фільтр примусово відділяється від вихідного.

  1. Зворотний клапан

Особливу увагу розробники приділяють матеріалам та конструкції зворотного клапана. Якщо коротко, зворотний клапан являє собою гумову мембрану, яка унеможливлює зворотний витік моторної оливи. Тобто, клапан сприяє тому, аби у системі змащення постійно підтримувався певний тиск. 

Це дуже важливо, оскільки постійний тиск та наявність масла у картері запобігають так званому сухому пуску — коли після запуску двигун може працювати певний час без змащення доки масляний насос не створить робочий тиск. Сухий пуск призводить до критичного зношення запчастин, що труться, та перегріву мотора.

  1. Редукційний або аварійний клапан

Кожний фільтр для кожної моделі та модифікації двигуна має індивідуальний параметр — пропускну здатність. Якщо уявити, що фільтрувальний елемент раптово забився повністю, або частково втратив номінальну пропускну здатність, тиск на вході фільтра зростатиме відповідно обертам двигуна. Якщо тиск масла перевищить номінальний, є велика небезпека пошкодження масляного насоса та інших запчастин системи змащення.

Окрім того, на виході з фільтра кількості моторної оливи може бути недостатньо для змащення, а через падіння тиску на виході у зоні ризику масляного голодування опиниться низка критично важливих вузлів та запчастин — головка блока, газорозподільний механізм, клапани, розподільний вал, колінвал тощо.

Аби завадити негативним проявам забитого фільтрувального елемента, редукційний (аварійний) клапан налаштований на відкриття під критичним тиском. У такому випадку моторна олива рухатиметься в обхід фільтрувального елемента. Так, це призведе до часткового потрапляння у систему пилу та сміття, зате збереже двигун від масляного голодування або заклинювання. 

Редукційний клапан також має величезне значення у період холодів, коли непрогріта густа олива може створювати надлишковий тиск на вході та недостатній на виході з фільтра. По-перше, коли клапан пропускає масло в обхід фільтра, воно швидше прогрівається. По-друге, спрацьовування аварійного клапана запобігає виникненню «сухого пуску» на холодному двигуні.

Алгоритм роботи масляного фільтра

Роботу масляного фільтра важко розглядати окремо від інших елементів системи змащення. Отже, алгоритм роботи фільтра виглядає наступним чином:

  1. Моторна олива знаходиться у піддоні картера. Після запуску двигуна масляний насос починає забір масла з піддона через сітчастий фільтр грубого очищення маслоприймача.
  2. Масло під тиском потрапляє у порожнину між блоком циліндрів та корпусом фільтра. Через радіально розташовані отвори рідина потрапляє на гофру фільтрувального елементу.
  3. Завдяки фільтрувальному елементу масло звільнюється від абразиву та твердих частинок розміром понад 20 мкм.
  4. Через односторонній зворотний клапан очищена олива потрапляє у центральний канал фільтра, а звідти — у систему змащення.

Коли міняти та де купити якісний масляний фільтр?

Ціна масляного фільтра стандартної конструкції у магазині Avto100 найдоступніша в Україні. Тому водії зазвичай міняють фільтр разом з моторною оливою, навіть якщо фільтр ще виконує свої функції. Згідно з відгуками користувачів, найбільшим авторитетом користуються фільтри компаній MOBIS, MEYLE, та австрійські фільтри MAHLE.

Підібрати та купити фільтр до свого двигуна можна за VIN-кодом автомобіля, якщо заповнити відповідне поле. Крім того, пошук здійснюється за роком випуску машини, типом двигуна або за каталоговим номером оригінального фільтра.

Питання та відповіді

Якщо масло у двигуні потемніло, варто міняти масляний фільтр?

Моторна олива має декілька функцій окрім безпосередньо змащення деталей, що труться. Так, якісне масло повинно очищувати та промивати систему змащення, тож потемніння рідини — це нормальне явище і свідчить про те, що моторна олива виконує свої функції. Масляний фільтр міняється разом з маслом.

Який ресурс у масляного фільтра?

Більшість виробників рекомендують міняти моторну оливу і фільтр один раз на 10-15 тисяч км. Проте міжсервісний пробіг сильно залежить від умов експлуатації автомобіля. Наприклад, якщо машина працює в умовах гірської місцевості, сильного запилення, або в умовах міста з частими зупинками в заторах, масло зношується швидше, відповідно, і фільтр також швидше забивається та перестає виконувати свою роботу.

Чи можна промити масляний фільтр замість заміни?

Теоретично фільтрувальну гофру промити можна під тиском на спеціальному стенді. Але тут варто порахувати можливі ризики, які веде за собою неякісне очищення оливи або передчасне забиття фільтра — коливання тиску масла у системі, масляне голодування, перегрів двигуна, сильне зношення основних вузлів та запчастин. Тому витрата декількох сотень гривень на фільтр при заміні масла виглядають більш ніж оправдано.