Корзина
Меню
imgimg
Поиск
VIN
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Сальники клапанів

filter
Фільтр
Виробник
Місце встановлення

Рекомендації по заміні

Ознаки несправностей
Двигун троїть, збільшена витрата масла, падіння потужності, збільшена витрата палива

Періодичність заміни
При несправності

Деталі на які звернути увагу при заміні
Клапан впуск, випуск / сухар клапана, Прокладка клапанної кришки, Гідрокомпенсатори,

Особливість установки
Парна заміна

Сальники клапанів. Основні функції

Газорозподільний механізм двигуна повинен працювати лише в умовах достатнього змащення. Моторна олива подається по каналах в головку блока циліндрів та розподіляється між запчастинами ГРМ, які обертаються та контактують між собою. Сальники клапанів, купити які можна в каталозі магазину Avto100, відсікають доступ оливи у камеру згоряння.

Що таке сальники клапанів? Конструкція та ресурс

Як і будь-який сальник у конструкції автомобіля, сальник клапана має на меті щільно ізолювати одну частину агрегата, у якій знаходиться мастило, від другої частини. У випадку з сальниками клапанів, це ізоляція від моторної оливи камери згоряння.

Сальники, які ще називають маслознімними ковпачками, насаджуються на втулки клапанів та гострою кромкою знімають залишки оливи зі штока клапана. Конструкція сальника дуже проста:

  1. Металева циліндрична основа, яка має забезпечувати точну посадку сальника на втулку клапана, а також повинна мати достатню жорсткість, аби втриматись на втулці під час роботи.
  2. Еластичний ущільнювальний кожух. Зазвичай він відлитий з термостійкого еластомеру, який може витримати високі температури, не втрачаючи еластичність, а також нейтрально реагує на агресивне середовище.
  3. Фіксаційна пружина. Знаходиться у верхній частині ковпачка та допомагає гострій кромці щільно притискатись до штоку клапана, знімаючи зайву оливу та не пропускаючи її по клапану до камери згоряння.

Отже, маслознімний ковпачок обов'язково повинен бути максимально еластичним та не змінювати свої властивості у масляному середовищі.

До чого призводить зношення маслознімних ковпачків

Як для впускного, так і для випускного тракту важливо зберігати герметичність. Якщо ця умова не дотримується, цілком можливий прорив відпрацьованих газів під клапанну кришку головки блока. Це створює додатковий тиск та може призвести до руйнування прокладки клапанної кришки та витоку моторної оливи.

Що стосується впускних клапанів, втрата герметичності впускного тракту також ні до чого доброго не веде. Так, цілком можливий прорив газів на такті стиснення, а це загрожує зниженням компресії у циліндрах, навіть за умов ідеального стану компресійних поршневих кілець.

Зворотна сторона цієї проблеми відчувається найбільш гостро, вона виражається у потраплянні моторної оливи у камеру згоряння. В результаті сильно зростає витрата масла на угар, олива потрапляє на свічки запалювання. Також зайва олива змішується з паливом, що призводить до некоректної пропорції паливної суміші. 

Як результат, маємо такі негативи:

  • пропуски запалювання через забруднені свічки;
  • втрата компресії в одному або декількох циліндрах;
  • перевитрата пального;
  • некоректна робота двигуна;
  • масляні відкладення на стінках камери згоряння;
  • закоксовування тарілок та сідел клапанів;
  • відкладення на днищі поршня;
  • погіршення температурного режиму роботи двигуна, можливий перегрів;
  • ризик появи детонаційних процесів.

Цілком можливо, що заміна маслознімних ковпачків не принесе вагомих результатів. Через те, що шток клапана зносився, втратив номінальні розміри, еластична частина сальника клапана буде не в змозі щільно охоплювати клапан та все одно пропускатиме масло в циліндр.

Саме тому під час заміни маслознімних ковпачків варто враховувати рівень зношення штоків клапанів та напрямних втулок у головці блоку циліндрів.

Коли міняти сальники клапанів?

Заміна маслознімних ковпачків (сальників клапанів) зазвичай не регламентується виробниками двигунів, оскільки термін служби запчастини залежить від багатьох чинників. Здебільшого зношення сальників відбувається на пробігу за 120-150 тисяч км. 

Проте досвідчений водій завжди зрозуміє, коли потрібно міняти ковпачки за такими симптомами:

  • висока витрата моторної оливи за відсутністю проблем з підтіканням та зі справними маслознімними кільцями поршнів;
  • сивий або блакитний дим з системи вихлопу, зазвичай прослідковується під час пуску, прогрівання або підвищенні навантаження на мотор;
  • електроди свічок запалювання вкриті маслянистою плівкою;
  • загальні симптоми падіння динаміки та втрата потужності двигуна, нестабільні холості оберти, важкий запуск тощо.

Підібрати та купити сальники клапанів відомих брендів (Elring, Victor Reinz, Corteco) легко можна в екосистемі магазину запчастин Avto100. Для цього існує зручний каталог, де пошук запчастин можна здійснити як за VIN-кодом автомобіля, за каталоговим номером оригінальних деталей, так і за допомогою фахівців магазину, користуючись формою зворотного зв'язку на сторінці.