













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Рекомендації по заміні
Ознаки несправностей
Двигун троїть, збільшена витрата масла, падіння потужності, збільшена витрата палива
Періодичність заміни
При несправності
Деталі на які звернути увагу при заміні
Клапан впуск, випуск / сухар клапана, Прокладка клапанної кришки, Гідрокомпенсатори,
Особливість установки
Парна заміна
Газорозподільний механізм двигуна повинен працювати лише в умовах достатнього змащення. Моторна олива подається по каналах в головку блока циліндрів та розподіляється між запчастинами ГРМ, які обертаються та контактують між собою. Сальники клапанів, купити які можна в каталозі магазину Avto100, відсікають доступ оливи у камеру згоряння.
Як і будь-який сальник у конструкції автомобіля, сальник клапана має на меті щільно ізолювати одну частину агрегата, у якій знаходиться мастило, від другої частини. У випадку з сальниками клапанів, це ізоляція від моторної оливи камери згоряння.
Сальники, які ще називають маслознімними ковпачками, насаджуються на втулки клапанів та гострою кромкою знімають залишки оливи зі штока клапана. Конструкція сальника дуже проста:
Отже, маслознімний ковпачок обов'язково повинен бути максимально еластичним та не змінювати свої властивості у масляному середовищі.
Як для впускного, так і для випускного тракту важливо зберігати герметичність. Якщо ця умова не дотримується, цілком можливий прорив відпрацьованих газів під клапанну кришку головки блока. Це створює додатковий тиск та може призвести до руйнування прокладки клапанної кришки та витоку моторної оливи.
Що стосується впускних клапанів, втрата герметичності впускного тракту також ні до чого доброго не веде. Так, цілком можливий прорив газів на такті стиснення, а це загрожує зниженням компресії у циліндрах, навіть за умов ідеального стану компресійних поршневих кілець.
Зворотна сторона цієї проблеми відчувається найбільш гостро, вона виражається у потраплянні моторної оливи у камеру згоряння. В результаті сильно зростає витрата масла на угар, олива потрапляє на свічки запалювання. Також зайва олива змішується з паливом, що призводить до некоректної пропорції паливної суміші.
Як результат, маємо такі негативи:
Цілком можливо, що заміна маслознімних ковпачків не принесе вагомих результатів. Через те, що шток клапана зносився, втратив номінальні розміри, еластична частина сальника клапана буде не в змозі щільно охоплювати клапан та все одно пропускатиме масло в циліндр.
Саме тому під час заміни маслознімних ковпачків варто враховувати рівень зношення штоків клапанів та напрямних втулок у головці блоку циліндрів.
Заміна маслознімних ковпачків (сальників клапанів) зазвичай не регламентується виробниками двигунів, оскільки термін служби запчастини залежить від багатьох чинників. Здебільшого зношення сальників відбувається на пробігу за 120-150 тисяч км.
Проте досвідчений водій завжди зрозуміє, коли потрібно міняти ковпачки за такими симптомами:
Підібрати та купити сальники клапанів відомих брендів (Elring, Victor Reinz, Corteco) легко можна в екосистемі магазину запчастин Avto100. Для цього існує зручний каталог, де пошук запчастин можна здійснити як за VIN-кодом автомобіля, за каталоговим номером оригінальних деталей, так і за допомогою фахівців магазину, користуючись формою зворотного зв'язку на сторінці.
Якісні сальники клапанів (маслознімні ковпачки) повинні відпрацювати понад 200 тисяч км пробігу. Проте варто враховувати, що за хвилину роботи двигуна сальник витримує 800-1200 циклічних рухів штоку клапана. Через сильне механічне та термічне навантаження робоча кромка ковпачка може зноситися швидше та почати пропускати моторну оливу у камеру згоряння. Про зношення свідчитимуть висока витрата моторної оливи та димний вихлоп незалежно від режиму роботи двигуна.
Згідно з відгуками користувачів магазина Avto100, якісними та надійними вважаються ковпачки компаній AJUSA, VICTOR REINZ, FEBI BILSTEIN та ELRING. Вони повністю відповідають специфікаціям заводів-виробників автомобілів та сміливо зможуть стати замінниками оригінальних сальників. Більша частина автовиробників використовують саме такі ковпачки під час збирання на конвеєрі.
На більшості моделей двигунів заміна маслознімних ковпачків можлива без демонтажу головки блока. Однак це залежить від стану двигуна, а також кваліфікації майстра, що виконуватиме роботу. Якщо демонтажу головки уникнути не вдасться (через пошкодження площини чи інші несправності), тоді обов'язково доведеться замінювати прокладку головки блока.