Корзина
Меню
imgimg
Поиск
VIN
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Стійка стабілізатора

filter
Фільтр
Виробник
Розташування

Рекомендації по заміні

Ознаки несправностей
Розгойдування при найменших поворотах керма, шум на нерівностях

Періодичність заміни
При несправності

Деталі на які звернути увагу при заміні
Втулка стабілізатора, Скоба стабілізатора, Ремкомплект стабілізатора, Сайлентблок важеля,

Види та підбір стійок стабілізатора підвіски

Керованість та прогнозованість маневру автомобіля напряму залежить від якості контакту всіх чотирьох коліс з дорожнім покриттям. Під час поворотів або різких маневрів кузов під впливом інерційних сил перехиляється у той чи інший бік та намагається змістити центр тяжіння.

Якою б жорсткою не була підвіска, вона не може вплинути на здатність коліс утримувати дорогу під час поворотів, маневрування або проїзду нерівних ділянок. Штанга стабілізатора у машинах з незалежною підвіскою частково компенсує вертикальний рух коліс, а з'єднує стабілізатор з важелями підвіски стійка стабілізатора, купити яку можна в магазині Avto 100.

Значення та принцип роботи стійки стабілізатора

Стабілізатор поперечної стійкості є торсіонною штангою, яка працює на скручування, та з'єднує лівий і правий важелі незалежної підвіски. Задача стабілізатора — зменшити крен кузова під час поворотів та маневрування, та утримати колеса на дорозі під час виконання маневрів.

В деяких моделях автомобіля стабілізатор приєднано до важелів підвіски за допомогою гумової втулки. Також через гумові втулки штанга стабілізатора фіксується у двох точках на підрамнику або іншій силовій структурі кузова. Це дає їй змогу отримати можливість скручування, коли кузов крениться в один чи інший бік.

Автомобілі з незалежною підвіскою переднього та заднього мосту мають два стабілізатори, спереду та ззаду. Машини з залежною задньою підвіскою мають тільки передній стабілізатор та пару стійок стабілізатора. В більшості передньопривідних автомобілів роль заднього стабілізатора відіграє балка заднього моста.

Види стійок (тяг) стабілізатора

За типом з'єднання з важелем підвіски тяга стабілізатора може бути декількох типів:

  1. Втулкове з'єднання. Це той випадок, коли штанга стабілізатора з'єднана з важелем за допомогою еластичної втулки. Сама втулка фіксується до важеля хомутом, забезпечуючи щільність прилягання та відсутність люфтів. Якщо люфт все-таки виникає, ремонт полягає у простій заміні втулки стабілізатора.
  2. Шарнірні стійки стабілізатора. Їх подекуди називають тягами стабілізатора, оскільки за конструкцією вони ідентичні рульовим тягам. Це металева стійка, на кінцях якої розташовані кульові шарніри. Шарнір являє собою кульовий палець, запресований у корпус з вкладишем з м'якого, але зносостійкого матеріалу. 
    Для запобігання потраплянню вологи та пилу у з'єднання кульового пальця та вкладиша використовується гумовий пильовик, такий як на інших шарнірних з'єднаннях. У разі деформації стійки або виникнення люфту у шаровому з'єднанні потрібно купити нову стійку стабілізатора відповідної конструкції. Найпопулярніші стійки цієї категорії — SASIC, DELPHI, CTR.
  3. Комбіновані стійки стабілізатора. Конструктивно вони являють собою гібрид шарнірної стійки та втулкової. З одного боку втулка кріпиться за допомогою шарнірного пальця, а з другого — болтом через еластичну втулку. Найбільш авторитетними виробниками комбінованих стійок покупці магазину Avto100 вважають RIDER, DELPHI та FEBI BILSTEIN.
  4. Анкерні стійки стабілізатора. Така стійка складається з анкера, який має різьбові частини з обох боків. Кріплення до стабілізатора та важеля передньої підвіски здійснюється за допомогою гайок та еластичних набірних втулок. Втулки прилягають до важеля чи до штанги стабілізатора та стискаються між профільними шайбами гайками. Зазвичай коли втулки зношуються або пошкоджуються, міняють всю тягу у зборі. Прикладом якісних анкерних стійок стабілізатора є запчастини MONROE, FEBI BILSTEIN, TRW.

Стійки стабілізатора також розрізняються за матеріалом виготовлення. Більшість таких запчастин виготовлено зі сталі чи вилито з алюмінію. Алюмінієві тяги зазвичай з'єднуються з запчастинами підвіски за допомогою сайлентблоків. Такі стійки виробляють компанії AUTOMEGA, JP GROUP

На автомобілях останніх років випуску все частіше використовуються пластикові або композитні стійки. Їх великий плюс у тому, що вони дуже легкі, міцні та не схильні до корозії. Найбільш надійні серед композитних тяг стабілізатора — STARLINE, LEMFÖRDER та FEBI BILSTEIN.

Як підібрати тяги стабілізатора правильно?

Перед тим як купити стійки стабілізатора на свій автомобіль, варто проаналізувати деякі нюанси, які впливають на термін служби запчастини. Насамперед це:

  • якість антикорозійного покриття;
  • матеріал еластичних елементів (втулки, пильовики);
  • наявність мастила у кульових вкладишах;
  • наявність повного комплекту для встановлення (фланцеві гайки, шайби, шплінти, хомути тощо);
  • для шарнірних стійок — наявність металевого ущільнювача на пильовику шарніра.

Підбір тяг стабілізатора здійснюють у магазині Avto100 за допомогою зручної системи пошуку за роком випуску автомобіля, каталоговим номером, або використовують пошук запчастин за VIN-кодом.

Питання та відповіді

Який приблизний пробіг стійок стабілізатора до заміни?

Якісні стійки зазвичай можуть прослужити до 40-50 тисяч пробігу. Проте ресурс запчастини залежить від умов експлуатації та якості, а також дотримання вимог виробника під час встановлення. Також варто пам'ятати, що тяги стабілізатора міняються парно, зліва та справа.

Чи потрібно змінювати стійки стабілізатора при зміненні кліренсу?

Довжина тяг стабілізатора розрахована інженерами з урахуванням штатного кліренсу підвіски. Якщо збільшити дорожній просвіт без заміни стійок стабілізатора, запчастина буде змушена витримувати нештатні навантаження, окрім того, це може відбитись на керованості та стабільності автомобіля під час маневрування.

Чи можна рухатись з несправними стійками стабілізатора?

Пошкодження або руйнування тяг стабілізатора може призвести до втрати поперечної стійкості. Проте якщо пошкоджена геометрія стійки або кріплення до деталей підвіски, то є ризик пошкодити інші елементи підвіски під час руху. Загалом рух з несправною стійкою стабілізатора можливий, за умови дотримування швидкості до 40-50 км/г.