













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Рекомендації по заміні
Ознаки несправностей
Шум, скрегіт з частотою вдвічі меншою оборотів двигуна
Періодичність заміни
При несправності
Деталі на які звернути увагу при заміні
Клапан впуск, випуск / сухар клапана, Сальники клапанів, Прокладка клапанної кришки,
Регулювання теплового зазору клапанів сама по собі не надто складна операція. Але для отримання доступу до газорозподільного механізму іноді доводиться витратити понад годину.
До того ж після регулювання часто доводиться міняти прокладку клапанної кришки, а це додаткові витрати. Якщо у двигуні встановлені гідрокомпенсатори, купити які можна в автомагазині Avto100, регулювання клапанів відбувається автоматично.
Кожний водій знає, що відстань між кулачком розподілвала та торцем штоку клапана може змінюватися залежно від температури двигуна — тепловий коефіцієнт розширення робить свою справу. Під час нагрівання запчастини ГРМ розширюються, а це може призвести до невчасного відкриття впускних чи випускних клапанів та десинхронізації фаз газорозподілу.
Для цього і потрібен зазор між клапаном та кулачком розподілвала, аби врахувати величину теплового розширення металу. Причому у кожного двигуна значення зазору має бути своє, як окремий зазор на впускних та випускних клапанах. Величина зазору також залежить від матеріалів, з яких виготовлено головку блока. Наприклад, на моторах з алюмінієвою головкою блока зазор може стрибати від холодного до гарячого на 0,3-0,5 мм.
Така величина може здаватись несуттєвою, проте вона становить близько 6-8% від робочого ходу впускних чи випускних клапанів. Звісно, це відбивається на пропускній спроможності ГРМ та кількості повітря (газів, робочої суміші), яку клапан пропускає, або випускає з циліндра. Що своєю чергою впливає на загальну потужність, економію пального та екологічну чистоту вихлопу.
Для того, аби компенсувати цей зазор автоматично, інженери застосували гідравлічний компенсатор, або гідроштовхач, який має наступні переваги:
Моторна олива має фактично нульове стиснення. На цьому принципі побудована робота гідрокомпенсаторів. Запчастина складається з корпусу, плунжера, навантажувальної пружини, редукційного клапана та каналів виведення та введення моторної оливи в корпус.
Масло подається у корпус компенсатора каналами у розподільному валі або іншій системі каналів у головці блоку. Коли олива потрапляє під плунжер, редукційний клапан компенсатора закривається і рідина, що не стискається, примушує гідрокомпенсатор працювати як монолітний штовхач.
Під час підйому кулачка розподілвала та під тиском пружини масло витісняється з порожнини під плунжером компенсатора, проте нульовий зазор між клапаном та робочою площиною штовхача зберігається завдяки пружині. Цей цикл повторюється, доки розподільний вал обертається, а масло циркулює по системі змащення.
Термін служби гідрокомпенсаторів становить близько 150-200 тисяч км пробігу залежно від режимів роботи двигуна, якості та рівня зношенню моторної оливи, стану всього ГРМ загалом. При цьому варто звертати увагу на появу симптомів, які безпосередньо мають відношення до гідрокомпенсатора:
Якщо виявлено, що один або декілька гідрокомпенсаторів вийшли з ладу, майстри радять замінювати їх комплектом. Тому що інші, поки що справні штовхачі, найближчим часом також можуть перестати виконувати свої функції. Для подовження терміну служби гідрокомпенсаторів варто прислуховуватись до наступних порад:
При діагностуванні перших ознак зношення штовхачів, варто якомога швидше купити гідрокомпенсатори в комплекті та встановити їх згідно з інструкцією виробника. Магазин Avto100 пропонує великий вибір гідравлічних штовхачів для найпопулярніших двигунів. У продажу є як оригінальні компенсатори, так і від сторонніх виробників. Знайти їх можна у каталозі магазину за заводським номером, VIN-кодом, або звернутися до системи пошуку на сторінці сайту.
Підбрати можна за характеристиками авто, але найточніший спосіб підбору - по VIN коду
Стук гідрокомпенсаторів свідчить або про їх зношення, або про недостатнє постачання оливи у головку блоку циліндрів. Але що найголовніше — це збій у налаштуванні фаз газорозподілу. Миттєвих руйнувань чи відчутних наслідків відразу після виявлення стукіт гідроштовхачів не заподіє. Проте потрібно якнайшвидше перевірити стан кожного гідрокомпенсатора та замінити їх у разі виявлення проблем.
Це ознака того, що ресурс редукційного клапана компенсатора добігає кінця — після прогріву елементи клапана розширюються та утримують масло всередині плунжера, проте це вірна ознака того, що скоро потрібна буде заміна запчастини.
Масляні відкладення, пил та сміття заважають оливі потрапляти у плунжер гідрокомпенсатора та створювати номінальний тиск. Частково промивання гідрокомпенсаторів має право на існування, але у тому разі, коли сам механізм штовхача зношений не критично. В цілому мотористи схиляються до того, аби замінювати повний комплект гідрокомпенсаторів після появи ознак зношення.