













Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.
Рекомендації по заміні
Ознаки несправностей
Втрата потужності двигуна, підвищений витрата масла (чорний вихлоп, сизий дим, протікання масла через ущільнювачі), збільшення витрати палива
Періодичність заміни
При несправності
Деталі на які звернути увагу при заміні
Кільця поршневі, Вкладиші шатунні та корінні, Прокладка ГБЦ, Прокладка клапанної кришки, Прокладка впускного/випускного колектора, Прокладка впускного/випускного колектора,
Кожний автомобільний двигун внутрішнього згоряння використовує поршні для передачі теплової енергії від згоряння паливної суміші у камері згоряння на колінвал. Він своєю чергою перетворює зворотно-поступальний рух поршня в обертовий рух для створення крутного моменту. Тож є нагода перед тим як купити поршні у магазині Avto100, підійти до вибору зі знанням всіх тонкощів запчастини.
Як вже говорилось раніше, поршень призначений для передачі енергії на колінвал, аби заставити його обертатись. Дуже великої енергії, яку викликає вибух суміші палива та повітря, спричинений іскрою на свічці запалювання або тиском у дизельних моторах.
Оскільки поршень безпосередньо залучений до роботи двигуна у кожному з чотирьох тактів, він змушений витримувати шалені навантаження, аби ефективно передавати енергію на колінвал:
Окрім високого тиску поршень повинен витримувати сильні коливання температур — від декількох тисяч градусів під час згоряння палива, до різкого падіння до 80-100 градусів суміші повітря та палива на такті впуску. Саме тому важливо, аби поршень відповідав дуже жорстким вимогам:
Ці та інші вимоги примушують інженерів шукати ефективні рішення щодо матеріалів, з яких виготовлено поршні, та його конструкції.
Умови роботи поршнів у кожного двигуна можуть сильно відрізнятись. Наприклад, умови у камері згоряння звичайного атмосферного бензинового двигуна малої або середньої потужності, та у циліндрах дизельного турбомотора, де тиск та температури кратно вищі.
Тож матеріал та спосіб виготовлення поршнів сильно впливають на характеристики запчастини та сферу використання. Різні типи сплавів мають різні характеристики, а спосіб виготовлення (лиття, кування тощо) впливають на довговічність, міцність, стійкість до температур та вагу.
Литі поршні виготовляються шляхом заливання розплавленого металу певного складу до готової форми. Після охолодження заготовка, яка майже відповідає необхідній конфігурації та розмірам, виймається, після чого потребує точної обробки.
Мінімальна обробка оптимізує такі параметри, як собівартість виготовлення та ціна поршня на ринку. Загалом литі поршні досить витривалі до перепадів температур та сильного нагрівання, легкі та зносостійкі. Поршні з таким способом виготовлення досить доступні, що робить їх оптимальним вибором для використання у серійних атмосферних двигунах малої та середньої потужності. Найбільш відомі бренди — MAHLE, INA-FOR та німецькі KOLBENSCHMIDT.
Якщо ж для двигуна потрібні дуже міцні, легкі та витривалі поршні, потрібно шукати ковані запчастини. Ковані поршні розроблені для потужних моторів з високими обертами та високим ступенем стиснення. Їх виготовляють за методикою нагрівання алюмінієвого сплаву та штампування за допомогою спеціального преса.
Інколи використовують компромісне рішення — гіперевтектичні поршні зі збільшеним вмістом кремнію. Власне, звідси походить і їх назва, евтектична точка це перевищення вмісту кремнію у сплаві 12-відсоткового порогу. Така кількість кремнію значно підвищує твердість, міцність термостійкість матеріалу та зменшує коефіцієнт теплового розширення. Це дозволяє зменшувати теплові зазори у поршневій групі, що є перевагою при використанні у двигунах з високою потужністю та високими обертами.
Перш за все правильний підбір поршнів для двигуна базується на точному вимірі діаметра гільз у блоці циліндрів. Треба розуміти, що діаметр гільзи впливає на низку важливих параметрів мотора:
У магазина Avto100 можна купити поршні як стандартного розміру, так і ремонтних розмірів. Останні збільшуються в діаметрі відносно стандартного з кроком приблизно у 0,25 мм залежно від моделі двигуна. Отже, аби вибрати та купити комплект поршнів, потрібно точно знати діаметр вже підготовленої та відшліфованої гільзи.
У виборі завжди допоможуть фахівці магазину запчастин, а підібрати базовий комплект поршнів простіше всього за VIN-кодом автомобіля, або за роком випуску та типом двигуна.
Зношення гільзи циліндра є неминучим, проте виробники поршнів врахували це. Під час капітального ремонту мотора спеціалісти оглядають гільзи та виявляють можливі пошкодження. Якщо зношення та еліпсність циліндра у рамках норми, гільза шліфується та полірується. Відповідно, діаметр гільзи збільшується. Тому ремонтні поршні потрібно підбирати згідно з точними даними щодо діаметра реставрованої гільзи. У непідготовлений блок циліндрів не можна ставити нові поршні.
Це залежить від стану гільз блока циліндрів. Майстер повинен визначити доцільність розточення та шліфування гільз, виходячи з рівня їх зносу та пошкоджень, якщо вони є. У деяких випадках допускається заміна тільки поршневих кілець за умови мінімального зношення дзеркала гільз. Якщо ж не міняти поршні при сильній еліпсності циліндра чи наявних пошкоджень, це призведе до швидкого зношення комплекту кілець, втрати компресії, падіння потужності та до високої витрати пального.
Точені поршні виготовляються під кожний окремий двигун індивідуально з урахуванням його особливостей. Крім того, під час виготовлення є можливість вплинути на низку параметрів поршня (форма днища, висота днища, ширина кільцевих канавок тощо). Проте точені поршні коштують значно дорожче за литі та ковані запчастини.