Корзина
Меню
imgimg
Поиск
VIN
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Сальник коленвала, розподільника

filter
Фільтр
Виробник
Місце встановлення

Функції та конструкція сальників колінвала та розподілвала

Система змащення двигуна сконструйована таким чином, що має зберігати герметичність під час роботи. У іншому випадку не виключений витік моторної оливи та масляне голодування двигуна. Зазвичай для герметизації статичних елементів використовуються прокладки або герметики. 

Наприклад, прокладка клапанної кришки, прокладка піддона. Але для рухомих частин необхідно застосовувати сальники. Магазин Avto100 пропонує купити сальники колінвала та розподілвала й ознайомитись з причинами їх несправності.

Де розташовані та як працюють сальники валів?

Запчастини двигуна, що рухаються або обертаються, обов'язково потребують змащення, оскільки взаємодіють зі статичними елементами — блоком циліндрів, головкою блока, картером КПП тощо. Якщо рухомий елемент повинен виходити за габарити нерухомого, зону змащення необхідно ізолювати, аби уникнути витоку моторної оливи.

Для цього існують ущільнювачі та сальники. Технічно сальник являє собою еластичний елемент, який впресовується у нерухому частину двигуна та щільно облягає рухомий елемент, дозволяючи йому безперешкодно рухатись. Так, сальники клапанів встановлюють на напрямній втулці головки блоку, аби перешкодити потраплянню масла у камеру згоряння.

Сальники колінвала та розподілвала мають ідентичну конструкцію, проте працюють у різних умовах та повинні мати розміри, що відповідають номінальним розмірам хвостовиків та фланців валів. 

  1. Сальник колінвала. Розташований у блоці циліндрів, встановлено у передній та задній частині двигуна. За розмірами відповідають діаметру фланців вала, запобігають витоку оливи з картера, системи змащення та сприяють якісному змащенню підшипників колінвала та вкладишів.
  2. Сальник розподілвала. Встановлено у головці блоку циліндрів. Запобігає потраплянню оливи у газорозподільний механізм. Особливо важливий у тих випадках, коли ГРМ приводиться у рух за допомогою зубчастого ременя. Потрапляння оливи на ремінь призводить до руйнування матеріалу та зсуву фаз газорозподілу.

Загалом обидва сальники забезпечують достатнє змащення валів та захищають двигун від витоку оливи. Проте еластичні запчастини працюють у доволі складних умовах. Вони повинні витримувати певний тиск, високі температури та протидіяти руйнуванню внаслідок впливу хімічно агресивних речовин. Для цього застосовуються спеціальні матеріали виготовлення.

Матеріали та види сальників розподілвала та колінвала

Практично всі сальники двигуна мають ідентичну конструкцію:

  • металевий каркас, який відповідає посадковим розмірам у статичні запчастини (блок циліндрів, головка блоку);
  • еластична частина з тонкою внутрішньою кромкою, яка щільно прилягає до вала та запобігає протіканню оливи під час роботи;
  • ущільнювальна пружина, яка притискає внутрішню кромку до фланця або шийки вала.

Перед тим як купити сальник колінвала або розподілвала, варто мати уявлення про матеріал, з якого вони виготовлені, та умови експлуатації. У кожного двигуна вони індивідуальні, тому матеріали можуть відрізнятись:

  1. Нітрил, Вітон, поліакрилат (ACM), стирол-бутадієновий каучук (SBR) — мають високу термостійкість, стійкість до впливу олив та домішок, достатня міцність та витривалість. Здебільшого використовуються для виготовлення сальників колінвала.
  2. Для сальників розподільчого вала використовуються фтореластомери, силіконові матеріали та еластомери на базі поліуретану та політетрафлюоретилен (PTFE). Ці композити також можуть витримувати великі температури, стабільні хімічно та довго зберігають еластичні властивості.

У маркуванні сальників іноді вказують робочі температури та кількість обертів колінвала, які не призводять до критичного зношення. Проте варто пам'ятати, що недорогі сальники для серійних двигунів витримують температури від -30 до +120 градусів. Дорожчі сальники преміального сегмента тримають температуру до +150-160 градусів без змін характеристик.

Стандартні недорогі масові сальники колінвала та розподілвала цілком нормально працюють до 6 тисяч обертів на хвилину, а преміальні бренди заявляють про 9 000 обертів на хвилину, такі як ELRING, VICTOR REINZ, FEBI BILSTEIN. Для двигунів з високою потужністю та високими обертами сальники можуть працювати у режимі 10-12 тисяч обертів на хвилину.

Ознаки несправності, коли міняти сальники колінвала?

Будь-які матеріали сальників двигуна зношуються через важкі умови роботи. Заміна запчастин може бути актуальною на пробігу близько 200-250 тисяч км, але сальники міняють превентивно після ремонту чи відновлення валів або під час капітального ремонту двигуна. 

Ознаки зносу досить прості — витікання моторної оливи під час роботи мотора. Масляні сліди можуть лишатись як за шестернями приводу розподілвала, так і на блоці циліндрів. Про витік оливи також буде свідчити її висока витрата або падіння рівня.

Купити оригінальні сальники до будь-якого двигуна можна в магазині Avto100. Підбір здійснюється за допомогою VIN-кода, що гарантує 100% сумісності. Крім того, підібрати потрібну запчастину можна за роком випуску машини, типом двигуна, моделлю, якщо ввести необхідні дані у форму пошуку на сайті.

Питання та відповіді

Що призводить до швидкого зношення сальників?

Насамперед матеріал ущільнювача руйнується внаслідок старіння та впливу хімічно активних домішок до моторної оливи. Також швидке протікання сальника може бути викликане пошкодженням робочої поверхні вала, подряпинами на ній, неякісною обробкою. Часто сальники руйнуються внаслідок неправильного встановлення або перекошування під час монтажу.

Чим відрізняються сальники розподілвала та колінвала?

Розмірами та матеріалами виготовлення. Оскільки сальник колінвала працює у високотемпературній зоні, матеріали виготовлення сальника повинні витримувати температури до 120 градусів. Розміри повинні збігатися з діаметрами шийок чи фланців валів, а також з глибиною посадкового місця.

Як правильно підібрати сальник колінвала чи розподілвала?

Вибір сальника заснований перш за все на відповідності розмірам оригінальних запчастин. Крім того, варто враховувати тип двигуна та його призначення, умови експлуатації, тип моторної оливи чи кількість та склад присадок. Деякі присадки до оливи можуть згубно впливати на матеріал сальника.